jueves, 13 de marzo de 2014

Bange

Af en eller anden grund havde jeg ikke overvejet sikkerhedssituationen, før jeg tog til Guatemala. Nu jeg er her, fylder det en del. De lokale kan mange historier om vold og overfald, og de turistbaserede virksomheder lider under Guatemalas dårlige rygte. Flere lærere har opfordret mig til at forklare danskerne, at man godt kan være tryg i Guatemala, for skolen mangler elever. Lasse har foreslået, at jeg tager en taxa efter ti, i stedet for at rende rundt i mørke, tomme gader. Det koster femten kroner, så det gør jeg som det mest indlysende i verden. Blandt de andre turister er der mere delte meninger, og jeg oplever, at nogle gør en dyd ud af ikke at lade sig mærke af faren. Når vi diskuterer det, ender jeg let med at lyde som en en lidt frygtsom og overansvarlig type. Egentlig er det jo også rigtigt, at man ikke får noget ud af at være bange. Til gengæld holder jeg fast på, at det er fint at opføre sig, som om man var.

No hay comentarios:

Publicar un comentario